آشنایی با مواد مغذی چربی سوز

اشاره : چندین ماده مغذی خاص در رژیم غذایی ما وجود دارد که مانع تجمع چربی در قسمتهایی از بدن میشود که به انباشتگی چربی حساس هستند . مانند کبد که تجمع چربی در آن دارای عواقب ناخوشایند و خطرناک است .

این مواد مغذی چربی سوزها نام دارند و نقش اصلی آنها در بدن افزایش متابولیسم و جلوگیری از ساخت چربی در ارگانهای اصلی بدن می باشد .
جهت دریافت این مواد داشتن یک رژیم غذایی استاندارد الزامی است . استفاده از مکمل های در بردارنده ی این مواد مغذی در نسبت مناسب گاهاً سودمند می باشد . از مهمترین مواد مغذی چربی سوز میتوان کولین , اینوزیتول و متیونین را نام برد.
کولین، جزئی از ویتامین های گروه B می باشد و نقش موثری در سوخت و ساز چربی‌ها دارد و باعث کاهش میزان کلی چربی‌های بدن می‌شود. برخی از منابع غذایی حاوی کولین عبارتند از : لوبیا، سویا، تخم مرغ، جگر، تخمه آفتاب گردان و جوانه گندم .
اینوزیتول نیز مانند کولین ، جزئی از ویتامین‌های گروه B می‌باشد و در داخل بدن ساخته می شود. منابع غذایی آن شامل دل و جگر گاو , غلات سبوس دار، مخمر آبجو و مرکبات است.
متیونین از اسید آمینه های ضروری برای بدن است که به از بین بردن چربی در بدن کمک می کند. متیونین شامل گوگرد است که برای تولید فراوان ترین آنتی اکسیدان های طبیعی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. از منابع غذایی حاوی متیونین میتوان لوبیا، تخم مرغ، ماهی، سیر، عدس، گوشت، پیاز، سویا، دانه ها، و ماست را نام برد .

منبع : غذای رژیمی – سلامت کم کال