میوه های لذت بخش تابستانی و خواص آنها

آن دسته از میوه هایی که در فصل تابستان تازه و فراوان در اختیار ما هستند، میوه های تابستانی نامیده می شوند. در فصل تابستان احساس بی اشتهایی در افراد بیشتر می شود و همین امر نیاز بدن را به دریافت مواد غذایی غنی و سرشار افزایش می دهد. میوه های آبدار و ترش به طور طبیعی در فصل تابستان ، تاثیر خنک کننده ای در بدن دارند.


در فصل داغ تابستان، اکثر افراد تمایل به خوردن دسر، نوشیدنی و حتی غذاهایی دارند که با میوه ی تازه تابستانی تهیه شده باشد .
میوه های تابستانی بدلیل داشتن درصد بالایی از ویتامین ها، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و فیبرها، بسیار سالم و مقوی هستند و با ذائقه ی هر فردی سازگار می باشند.در صد چربی در بیشتر میوه های تابستانی خیلی ناچیز است.
از آنجایی که آب موجود در میوه های تابستانی حدود 80 تا 90 درصد می باشد، در نتیجه می توانند به سلامت پوست و درخشندگی آن کمک بسزایی بحساب آیند.

لیست بعضی از میوه های تابستانی:

زردآلو: زردآلو تازه ، منبع غنی از آهن، ویتامین C، پتاسیم و فیبر است. بتا کاروتن زیادی که در این میوه وجود دارد توسط بدن تبدیل به ویتامین آ می شود .همچنین برای درمان کم خونی ، بیماریهای پوستی، تب، گوش درد و حتی سرطان می تواند کمک بزرگی به حساب آید .زردآلو خشک شده برای افراد مبتلا به احتباس ادراری، سوء هاضمه ، یبوست بسیار مناسب می باشد.

آناناس وانواع توت: به دلیل وجود درصد بالایی از آنتی اکسیدان ها، می تواند عامل دفاعی خوبی برای مبارزه با بعضی از بیماریها باشد.

گیلاس: حاوی مقدار زیادی ویتامین C و همچنین ادرار آور می باشد.

خربزه: برای درمان عفونت های دستگاه ادراری بسیار موثر است

انبه: غنی از ویتامین C و E و نیز حاوی پتاسیم، آهن و اسید نیکوتین می باشد. ویتامین A موجود در انبه ماهها در بدن اثر خود را حفظ می کند.

شلیل: افرادی که دچار بیماری احتباس ادراری، یبوست و کلسترول بالا هستند می توانند برای درمان از این میوه استفاده کنند.

هلو: کم خونی، خستگی و همچنین کلسترول بالا را کاهش می دهد.

هندوانه: این میوه نه تنها به رفع تشنگی کمک می کند بلکه منبع خوبی از بتا کاروتن، ویتامین C، پکتین، پتاسیم و آهن است.

آب میوه های تازه به رفع تشنگی در تابستان کمک بسزایی خواهد کرد و همچنین مانعِ از دست دادن آب بدن می شوند.

از مصرف آب میوه هایی که حاوی مواد نگهدارنده، شکر زیاد و فیبر خیلی کم هستند جدا خودداری بفرمایید.

برای تنوع بیشتر، می توانید سالاد میوه با سُس تهیه شده از ماست کم چرب و یا بدون سُس را برای دسرامتحان کنید.