چای سبز

آنچه می خواهید از چای سبز بدانید . . .
تحقیقات دانشمندان ژاپنی نشان میدهد افرادی که روزانه 5 فنجان و یا بیشتر چای سبز می نوشند 16% احتمال ابتلا به گرفتگی رگها در آنها کمتر است.

مصرف چای سبز برای سلامت قلب افرادی که دارای تری گلیسیرید بالا هستند بسیار مفید است و مواد موجود در چای سبز بوسیله جلوگیری کردن از تشکیل مواد التهابی باعث رقیق شدن خون و مانع از ایجاد لختگی در خون میشود که این مواد التهابی از اسید های امگا 6 بوجود آمده اند و در گوشت و سبزیجات روغنی غیر قابل اشباع نظیر ذرت و روغن سویا یافت می شوند.
چای سبز برای کاهش وزن و درمان اختلالات معده, تهوع, اسهال, سردرد و درمان پوکی استخوان مفید است.

چای سبز و اثرش روی پوست :
اگر روزی 2 بار پوست خود را با پنبه ی آغشته به چای سبز ماساژ دهید آکنه به میزان زیادی کم می شود و از چروک شدن پوست هم جلوگیری میکند.
بنابراین افرادی که به طور مداوم چای سبز مینوشند جوانتر به نظر میرسند.
نوشیدن چای سبز در افرادی که زیاد در مواجه با نور خورشید هستند در پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست بسیار مفید است و سبب کاهش میزان پف زیر چشم که در اثر خستگی یا سردردبوجود میاید٬ میشود .

خاصیت ضد افسردگی چای سبز :
پژوهشگران ژاپنی در تحقیقات جدید خود نشان داده اند که مردان و زنان مسنی که در روز یک یا چند فنجان چای سبز مینوشیند کمتر دچار افسردگی میشوند.
این محققان با مطاله روی گروهی از زنان و مردان 70 سال یا مسن تر در یافته اند سالمندانی که روزانه دست کم 4 فنجان چای سبز مینوشند ٪44 کمتر از همسالان خود علائم افسردگی را نشات میدهند این در حالی است که در مطالعات اولیه روی 1058 سالمند نسبتا سالم نیز معلوم شد که مصرف چای سبز اضطراب و تنش های روانی را کاهش میدهد.