کربوهیدرات مورد نیاز

میزان کربوهیدرات  مصرفی در روز باید 130 گرم باشد.

که حداقل مقدار گلوکز (محصول تفکیک کربوهیدرات) مورد نیاز مغز است.

کربوهیدرات

کربوهیدرات از انرژی نور خورشید ساخته شده است. تمام کربوهیدرات ها از گیاهان می آیند به جز شیر که تنها منبع حیوانی از کربوهیدرات است. کربوهیدرات ها در مواد غذایی به عنوان شکر به نظر می رسند -- هر دو به طور طبیعی و در طول پردازش اضافه شده اند -- و منبع نشاسته و فیبر در رژیم غذایی هستند.

کربوهیدرات مورد نیاز

چه اتفاقی می افتد هنگامی که مصرف کربوهیدرات بیش از حد بالا است؟
از نظر خطر بروز عوارض نامطلوب، بدن قادر به تحمل مصرف بالا برای کربوهیدرات نیست. کربوهیدرات ها مثل غلات سبوس دار، لوبیا و بنشن، سبزیجات، میوه و شیر مواد غذایی لازم برای بدن را تولید میکنند،  مانند ویتامین های ب و مواد معدنی، در حالی که  کربوهیدرات ها یی مانند " شکر اضافه شده " ارائه دهنده ی "کالری خالی" و بدون مواد مغذی هستند. کالری اضافه از کربوهیدرات در بدن تبدیل به چربی شده  که منجر به چاقی و خطرات آن، از جمله دیابت ، بیماری قلبی و سایر مشکلات عروقی می شود.

چه اتفاقی می افتد هنگامی که مصرف کربوهیدرات بیش از حد پایین است؟

رژیم های غذایی که دارای مقادیر کمی از کربوهیدرات هستند  معمولا با پروتئین بالا و چربی همراه است ، اما بدن انسان بیش از حد حساس  نسبت به سوخت تولیدی از مواد مغذی  نیست تا زمانی که ویتامینها و مواد معدنی کافی را داشته باشد.  اما هنگامی که رژیم غذایی کربوهیدرات ها (و کل کالری) بسیار کم است، چربی داخل سلولها شروع به شکسته شدن برای ارائه انرژی میکند. که منجر به تجمع کتونها، حاصل از تجزیه چربی در جریان خون میشود. کتونها ممکن است سردرد، خشکی دهان و بوی بد دهان تولید کنند وباعث کاهش اشتها شوند. رژیم غذایی کم کربوهیدرات  معمولا کم فیبر هستند، که اثرات منفی می تواند بر هضم و تنظیم قند و چربی خون داشته باشد.