10 دلیل کاهش وزن

کاهش وزن می تواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد وقتی شما از نظر روحی و روانی آماده ی آن نیستید. جنبه روانی برای کاهش وزن کاملا بستگی به یادگیری ، برنامه ریزی و داشتن راه کار مناسب دارد.

این روش ها شامل جمع آوری اطلاعات ، داشتن هدف و اولویت گذاری است. جنبه بدنی و فیزیکی لاغری نیازمند به تحرک و حرکات فیزیکی است. که شامل داشتن برنامه ی ورزشی و رژیم مناسب می باشد .
در اینجا 10 مورد ذهنی برای ناموفق بودن کاهش وزن را بررسی می کنیم .

1 . دنبال روشی سریع گشتن :
در حال حاضر همه منتظر یک جرقه و یک معجزه برای کاهش وزن هستند.لاغری سریع قابل دسترسی است اما هیچ روش سالمی برای رسیدن به آن وجود ندارد ، چطور ممکن است که وزنی که سالها زمان برده تا زیاد شود یکشبه کاهش یابد . بر اساس تحقیقات دانشگاه طب ورزشی آمریکا کاهش هفته ای نیم کیلو تا یک و نیم کیلو برای بدن مفید است. وقتی می خواهید وزن کم کنید ، ( آرام سریع است و سریع آرام )

هر چه زودتر این حقیقت را باور کنید ، راحت تر می توانید روشی سالم و بدون دردسر برای کاهش وزن پیش بگیرید. شما نمی توانید وزن خود را به سرعت کم کنید و ثابت نگهدارید وقتی دنبال روشی سریع می گردید.

2 . نداشتن اطلاعات کافی :
کاهش وزن بدون داشتن اطلاعات کافی مثمر ثمر نخواهد بود. نداشتن اطلاعات پایه و بنیادی دلیلی برای دنبال روش سریع برای کاهش وزن است . شما نیازمند دانستن وجه تمایزات هستید مثل فرق بین چربی و عضله . شما نیاز دارید بدانید که کاهش وزن یعنی کاهش چربی خالص از بدن و نه ازدست دادن آب بدن ، عضله و پوست . و نیز آگاهی برای نگهداری و یا حتی ساختن عضله ها برای بالا بردن سوخت و ساز نیاز است .

3 . تاثیر پذیری از باورهای غلط :
باورهای غلط باعث عقب نشینی در برنامه ی کاهش وزن می شود، برای مثال : یک خانم شاید حرکات ورزشی که به کاهش سایزش کمک می کند انجام ندهد به دلیل ترس حجیم شدن عضلات بدنش . بعضی از افراد نیز باور دارند که انجام دادن 100 درازنشست باعث لاغر شدن شکم می شود. تنها راه حلی که می توانید از شر این نگرانی ها و باورهای غلط رها شوید ، جمع آوری اطلاعات و مطالعه در مورد کاهش وزن است .

4 . هدف مبهم :
نداشتن هدف و یا داشتن هدفهای مبهم دلیل دیگری برای نگرفتن نتیجه ی دلخواه است . یک هدف باید شفاف ، دقیق ، قابل اندازه گیری ، تاریخ دار و نوشته شده باشد . به طور واضح تعیین کنید که به چه چیزی نیازمند هستید و چه کاری باید انجام دهید .

5 . هدف غلط و یا اندازه گیری اشتباه :
شما شاید هدفتان کاهش ده کیلو وزن در 1 هفته ی آینده باشد . این هدفی است که شما می توانید با گرسنگی مفرط و بی آب کردن بدنتان انجام دهید. ده کیلو لاغر می شوید ولی آیا دقیقا چه اندازه از آن چربی خالص بوده است ؟ شما باید هدفتان را بر کاهش چربی بگذارید و نه کاهش وزن با دانستن اطلاعات اساسی و بنیادی شما متوجه می شوید که توجه باید روی کاهش چربی باشد حتی می توانید با سایز گیری بدن خود شروع کنید .

6 . نگاه غلط به کاهش وزن به عنوان یک مقصد بجای دیدن آن بصورت یک مسیر و سفر
کاهش وزن یک مسیراست و نیازمند حرکتی دائمی در طول زندگی می باشد.تغییرات کوتاه نتیجه های کوتاه و قابل برگشتی نیز به شما می دهند. بعضی ها برای خودشان زمانی مشخص برای رسیدن به وزن ایده آل مشخص می کنند و نرمش را شروع می کنند و بعد از رسیدن به وزن مناسب ورزش را کنار گذاشته رژیم می گیریند که این همان کاری است که شما را دوباره به وزن اولیه تان بر می گرداند .

7 . نداشتن تعهد یا متعهد نبودن
اغلب انسانها نمی توانند وزن کم کنند چون تعهدی به کم کردن وزنشان ندارند.
آنها تلاششان را برای کاهش وزن می کنند اما هنگامی که وضعیت کمی سخت می شود به سرعت خسته می شوند . داشتن اندامی موزون و مناسب نیازمند فدا کردن خیلی از چیزهاست. لاغری احتیاج به شروع یک برنامه ی منظم ورزش و رژیم مناسب دارد. در صورتی که تعهدی وجود نداشته باشد تمام مسیر بسیار سخت و بالا و پایین می شود.

8 . مدیریت زمان :
اکثر مردم نمی توانند به راحتی وزن خود را کم کنند به دلیل نداشتن مدیریت زمان بندی. کاهش وزن مناسب نیازمند حداقل 3 تا 4 بار ورزش مناسب در طول هفته است و هر جلسه ی ورزش نیز حداقل نیازمند 30 تا 45 دقیقه زمان است. یک رژیم برای سلامتی احتیاج به وقت و زمان دهی دارد .

9 . نداشتن الویت برای ورزش :
دلیل دیگری که باعث نتیجه نگرفتن در یک روش لاغری وجود دارد داشتن الویت های اشتباه است. کاهش وزن موثر نیازمند قرار دادن ورزش و نرمش در الویت اصلی است شما فقط یکبار این کار را انجام می دهید و تا آخر می توانید الویت خود را در نظر داشته باشید .

10 . در نظر گرفتن دیگران بجای اهمیت دادن به خود :
سلامتی شما بعد از دیگران و مسائل زندگی قرار گرفته است ؟ شما به هیچکس نمی توانید کمک کنید وقتی سالم نباشید . در اصل ، شما تبدیل به یک بار سنگینی برای دیگران خواهید شد . بعنوان یک انسان بیمار شما نیاز دارید در مرحله ی عشق ورزی به خود باشید و اول از خودتان نگهداری کنید تا بتوانید از دیگران نیز حمایتهای لازم را به عمل آورید .
شما به راحتی نمی توانید وزن خود را کاهش دهید اگر نتوانید با بیشتر این موارد ذهنی مقابله کنید،این نگرانی های ذهنی باعث به تعویق انداختن موفقیت شما در طول این مسیر می شوند.