چربی غذای خود را کم کنید

چربی غذای خود را کم کنید

برای تأمین انرژی، بدن نیاز به چربی دارد به همین دلیل بهتر است به جای حذف، استفاده از آن در رژیم غذایی محدود شود.
.
چربی های اشباع، بهتر است از رژیم غذایی افراد حذف شود چرا که استفاده بیش از حد آن منجر به عدم کارآیی اعضای بدن می شود. ازجمله مواد غذایی‌ که حاوی نسبت بالایی از چربی اشباع هستند می‌توان به محصولات حیوانی نظیر خامه، پنیر، کره، روغن، پیه اشاره کرد، اما این چربی در برخی از محصولات گیاهی نیز، همانند روغن نخل (پالم)، نارگیل و پنبه‌دانه یافت می‌شود.
.
اما چربی های غیر اشباع اثرات مفیدی بر بدن می گذارند و باعث کاهش کلسترول و فشار خون می شوند که بهتر است استفاده از آنها محدود شود.چربی غیراشباع در موادی همچون آجیل، غذاهای دریایی، روغن زیتون، تخم مرغ، سویا و آووکادو یافت می‌شود