هفت ماده محبوب که خوردن آنها بعد از ورزش چاق کننده است

اگر تمرينات شما سخت و طولانی نيست، بهتر است قبل و بعد از آن تنها به نوشيدن آب بسنده کنيد. اما اگر تمرينات سختی داريد و مدت زمان طولانی در حال انجام تمرينات سخت ورزشی هستيد بايد به دنبال مواد غذايی باشيد که برای بدنتان سالم باشد و بتواند مواد مورد نياز آن را تامين کند. در اين مقاله قصد داريم ۷ ماده‌ی غذايي را معرفی کنيم که مصرف آن‌ها بعد از ورزش مي‌تواند چاق کننده باشد .

 

ادامه مطلب

مواد غذایی موثر در رفع یبوست

کدام مواد غذایی در بروز یبوست موثرند؟

 یبوست از مشکلات شایع دستگاه گوارش است که با مصرف برخی از مواد غذایی به ویژه مواد خوراکی صنعتی و فرآوری شده تشدید می‌شود  .

ادامه مطلب

مواد غذایی با کالری منفی

شاید عنوان ” کالری منفی” قدری باعث تعجب شود؛ به هر حال همه ی غذاها دارای میزان خاصی کالری هستند و هیچ غذایی را نمی توانید پیدا کنید که به هیچ وجه دارای کالری نباشد.
کلیه غذاهایی که ما به طور روزانه مصرف می کنیم، دارای میزان مشخصی کربوهیدرات، پروتئین، و چربی هستند.

ادامه مطلب

زمان خوردن شام و سلامتی

شام را اول شب بخورید.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، محققین می گویند علاوه بر فاکتور مهم انتخاب مواد خوراکی سالم، انتخاب زمان مناسب برای غذا خوردن به ویژه در مورد وعده غذایی شام نیز در هضم سریع غذا و رفع اختلالات گوارشی نقش چشمگیری دارد.

ادامه مطلب

چای سبز

آنچه می خواهید از چای سبز بدانید . . .
تحقیقات دانشمندان ژاپنی نشان میدهد افرادی که روزانه 5 فنجان و یا بیشتر چای سبز می نوشند 16% احتمال ابتلا به گرفتگی رگها در آنها کمتر است.

ادامه مطلب

توصیه‌های تغذیه عید نوروز

توصیه‌های تغذیه برای نوروز:
۱. در سفر مصرف صبحانه را فراموش نکنید. سعی بر مصرف صبحانه ی پروتئینی – سبزیجاتی – لبنیاتی داشته باشید زیرا این وعده شما را کاملاً سیر کرده و مانع از مصرف ناهار به مقدار زیاد خواهد شد. البته مصرف تمامی این اقلام باید طی ساختار کاهش وزن شما باشد نه بیشتر.

ادامه مطلب

ترش یا شیرین؟

مرکبات
بزرگ، کوچک، زرد، نارنجی و حتی سبز. مرکبات در همه شکل و رنگی وجود دارند. تقریبا 60 نوع مختلف از مرکبات وجود دارند که همه از یک خانواده هستند. لیموها، نارنگیها و سیتروس ماکسیما ها مرکبات اصلی هستند.

ادامه مطلب