چربی سوز

in تغذیه

چربی سوز

لاغر شدن و تناسب اندام امروزه به یکی مهمترین مسائل برای بسیاری از انسان ها تبدیل شده است. در این میان پرهیز از مصرف خوراکی هایی که باعث افزایش وزن می شوند و روی آوردن به مصرف خوراکی هایی که باعث چربی سوزی و کاهش وزن می شوند، اهمیت به سزایی پیدا کرده است.

 

شايد يكي از مهمترين و حياتي ترين امور براي افرادي كه تمايل به چربي سوزي دارند ، شناختن خوراكي هاي چربي سوز است. در اين متن اشاره مي كنيم به بعضي از مواد خوراكي چربي سوز.

 در اصطلاح مواد چربي سوز به موادي گفته مي شود كه باعث افزايش متابوليسم بدن شود. مواد چربي سوز با اعمال تغييراتي روي غدد مختلف بدن ، باعث افزايش متابوليسم بدن و در نهايت سوزاندن چربي ها مي شود.اولين ماده غذايي چربي سوز كه به آن اشاره مي كنيم گريپ فروت است. مصرف آن سي دقيقه قبل از صرف غذا كمك مي كند كه يكي از مهمترين مواد چربي سوز باشد. پرین موجود در فلفل سیاه، علائمی از کاهش تشکیل سلول های چربی را در بدن نشان داده است.

فلفل سياه نيز به افزايش سوخت و ساز بدن كمك مي كند و از اين رو يكي از مواد خوراكي چربي سوز محسوب مي شود. با اضافه كردن دارچين نيز به چاي خود مي توانيد باعث تنظيم سطح قند خون خود شويد. از مواد ديگر خوراكي نيز مي توان به تخم مرغ اشاره كرد که به دليل اينكه سرشار از پروتئين است از مهمترين مواد خوراكي چربي سوز به شمار مي آيد. بطور كلي ميوه ها نيز از مواد خوراكي چربي سوز به شمار مي آيند و باعث افزايش سوخت و ساز و متابوليسم بدن و در نهايت چربي سوزي مي شود. كرفس نيز از جمله مهمترين مواد خوراكي چربي سوز است كه بعد از تمرينات بدن سازي بصورت مايع توصيه مي شود كه مصرف شود. مصرف مداوم و منظم و پي در پي چاي سبز نيز باعث چربي سوزي شده و از مواد چربي سوز مهم به شمار مي آيد. زغال اخته نيز حاوي آهن و كلسيم و ويتامين هاي متعددي است و علاوه بر اينكه ماده مقوي اي هست از مواد مهم چربي سوز محسوب مي شود. فلفل قرمز نيز با افزايش سوخت و ساز بدن و دادن حس سيري به فرد باعث مي شود كه فرد از پر خوري پرهيز كند و همين امر موجب مي شود كه فرد در چربي سوزي و كاهش وزن موفق باشد. تمامي مطالعات و گزارشات حاكي از آن است كه مصرف قهوه به علت دارا بودن كافئين باعث چربي سوزي مي شود. زماني قهوه از مواد چربي سوز مهم به شمار مي آيد كه بطور روزانه و مداوم مصرف میشد.  سبزيجات را نيز مي توان از مواد چربي سوز قلمداد كرد. اگر كه به عنوان پيش غذا مقادير زيادي سبزيجات مصرف شود، به روشني اثر مطلوب خود را نشان مي دهد. هر چند مواد غذايي چربي سوز به لاغري كمك مي كند اما در كنار آن، ورزش نبايد فراموش شود.